torsdag 9 maj 2013

Gör din egen lampa

Jag har lite lampdille, men många lampor som jag är sugen på kostar så mycket. Efter att ha haft många utgifter på renoveringen, så är det tomt i plånboken. Det är bara damm och kvitton kvar ;) Så jag fick lite inspiration från en annan bloggare som gjort en lampa själv. Så fram med papper, rislampa, lim och något att klippa eller skära med. Så här blev min lampa:




Det tog lite tid att klippa/skära ut de långa remsorna, men efter ett tag så får man upp tempot lite på sin egen erfarenhet :) En sak kan jag ju nämna redan nu - man behöver fler remsor än man tror ;)



Detta behövs för att göra din egen lampa :)








Klart!
 Som ni ser så är väggen och taket inte färdigmålat, men jag var så nyfiken på hur lampan blev när den var uppe i taket. Jag tycker själv att det blev fint. Jag får se ikväll när det är mörkt ute och lampan är tänd. Vi har en ganska mörk hall med ett enda pyttelitet fönster :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar